lördag 21 april 2012

Kikar in

Det var ett tag sedan man var in här  och bloggade, tänk vad tiden går.

Vad har hänt sen sist då....

Efter vår helt suveräna resa så återgick vi in i vardagen med jobb och skola. Vi hann med en hel del roliga saker. Allt från turer till Dalarna, trevliga fester med trevliga människor, semester på hemmaplan, ett besök till min goda vän i Sveg och framförallt gjorde vi ett besök till min faster i Östersund. Så kul att träffa henne och kul att Amelie och hon fick ses. Vi hann också med ett besök till Tallinn, vacker stad men oj så dyrt allt blivit om man jämför med hur det var första gången jag var där.
Ett besök till Åba gjorde vi under hösten bodde på Hotel Caribia, kan rekommenderas och i synnerhet ihop med barn. Vi tillbringade 10 timmar i poolområdet under de två dagar vi var där.

Nåväl hösten gick likaså vintern och nu är vi här i april. Igår firade vi Amelies namnsdag med tacos och lite bakelser. Sen blev det mys i soffan med film, Arthur och minimojerna del 2.
Vädret utanför idag är inte det bästa men jag tänkte roa mig med lite städning så då kvittar vädret.

Jag längtar till sommaren och det jag mest längtar till är Italien. Italien har en stor plats i mitt hjärta. Nu har jag dessutom börjat plugga italienska så jag hoppas jag mer och mer ska kunna använda mig av det italienska språket när jag är där.

Nej nu är det frukostdags. Ha det bra alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar