tisdag 22 mars 2011

Hemkomst

Resan hem gick bra. Dotra sov en stor del av resan, själv slumrade man till vaknade slumrade till vaknade. Men 10 timmar gick ändå fort. Blev hämtade på ARN. Hemma blev det en fika sen handlade jag det viktigaste. Fick sedan "bryta" upp dotras väska eftersom jag sumpat lappen med den förinställda koden. Glömde bort att fixa ny kod. Låset är dock inte förstört så jag ska se om jag lyckas klura ut koden. Annars får vi köpa ett hänglås till väskan inför nästa tripp, när nu den blir.

Roade mig med att öppna post och fick börja med att ringa fk som behövde kompletternade uppgifter, hoppas de fick dem i tid så jag får pengar på fredag annars får man börja låna ihop till hyra mm mm, känns mindre kul Men men det känns som att det löser sig. Det kunder vart värre.

Jag och dotra somnade dessvärre titidgt i soffan vilket gjorde att vi sov bort middagen. Jag vaknade tidigt och sitter nu här och skriver. Är ju van vid att klockan går 6 timmar före, thailändsk lokaltid nu är 11.24. Kanske därför min mage kurrar.

Allt från den här resan. Vi har verkligen haft det superbra. Nu börjar vardagen med allt vad det innebär, laga mat tvätta mm. mm. Skulle gladeligen velat ha möjligheten att lämna in tvätt och betala 10 kr/kg.

Nu börjar planering inför nästa resa, måste bara spara pengar. Tills dess får man roa sig med förplanering och drömma sig bort. Men snålar man som en smålänning så kan den bli av snabbare än man tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar